skip to main |
skip to sidebar
MEB – Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu Web Günlüğü Topluluğuna Hoşgeldiniz.. Eğitim süresince bu topluluk, katılımcılarımız için kurs öncesinde ve devamında gerçekleştirilecek etkinliklerle ilgili, fikirlerini ve duygularını birbirleriyle paylaşacakları bir alan sunmaktadır. Her günün sonunda sizden günlüklerinizi eklemeniz ve kurs hakkında ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Bu alanda çalışırken kurumunuzdaki işbirliği ve öğrenme potansiyelini düşünün… Lütfen ilk etkinlik olarak yaşadığınız yada tanık olduğunuz bir başarı öykünüzü bu yazıya yorum olarak ekleyiniz… Tekrar hoş geldiniz..
Tavsiye Edilen Kitaplar
- Batı Düşüncesinde Dönüm Noktası - Fritjof Capra
- Devlet-i Aliyye - Prof. Dr. Halil İnalcık
- Eğitim Üzerine - Jiddhu Krishnamurti
- Geleceği Yönetmek - Erol Mütercimler
- Kendini Yaratan İnsan - Gordon Childe
- Teknopoli - Neil Postman
- Türk Devlet Geleneği - Prof.Dr.Aydın Taneri
- Öküzün A'sı - Barry Sanders
20 yorum:
Sevgili arkadaşım ellerine sağlık.
Merhabalar..Görünen o ki çok farklı bir kurs olacak. Şimdiden mailleri heyecanla beklemeye başladım :) Bizden bir başarı öyküsü istemişsiniz. Zor bir seçim olacaktı bu.Zira başarı ölçeklerimiz eminim çok farklıdır..Bu yüzden henüz başarmadığım bir şeyi paylaşmak istedim. Hafta sonu okulumda yapılacak 4 oturumlu sınavı atlatıp yolculuk için hazırlanmam, Ankaraya gelebilmem ve bu satırları yeniden sizlerin arasında okuyabilecek olmam benim için oldukça büyük bir başarı olacak :) Umarım başarırım.. Sevgi ve saygılarımla...
İsmim Tolga Küçüker Gazi İlkokulu Müdür muaviniyim.Kursa KKTC'den katılacağım.Bu kursa katılmak için sabırsızlıkla bekliyorum.Güzel bir çalışma olacağı kanaatindeyim.Benim hayatımdaki en büyük başarım bir okul yöneticisi olmayı başarmamdır.Bu bana hayatta ve meslek hayatımda çok şey katmıştır.En önemlisi insan ilişkileri konusunda kendimi geliştirmek oldu.İnsanlara yardımcı olmak ve sorunlarını paylaşmak bana çok büyük bir mutluluk vermektedir.Sevgi ve saygılarımla.....Tolga Küçüker.
Merhabalar. Öncelikle öncelikle bu çalışmaya katılacak olmaktan duyduğum memnuniyeti belirtmek istiyorum. Öğretmenlik ve Eğitim Müfettişliğiyle geçen 24 yıllık meslek yaşamımda otuza yakın seminer ve kursa katıldım. Daha önce bu kursa katılan arkadaşlarımın en çok bu kurstan yararlandıklarını belirtmeleri üzerine başvurumu yaptım.Kursun tüm katılımcılara yararlı olacağını düşünüyorum. Kişinin kendi başarı hikayesini anlatması oldukça zor. Hayatımda kendimi en çok başarılı hissettiğim 1999-2000 yıllarını kısaca aktarmak istiyorum. 1998 yılında Gazi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Lisans Programını bitirdikten sonra bundan sonraki meslek yaşamıma nasıl bir yön verebileceğimi düşünürken, İlköğretim Genel Müdürlüğüne bağlı olarak Hayat Bilgisi Kitap yazım komisyonunda görev yaptım.Çok yararlandığım bir çalışma oldu. Yaklaşık bir yıllık bir süre içerisinde, sırasıyla bakanlığımızın açmış olduğu İlköğretim Müfettiş Yardımcılığı, Okul Yöneticiliği, Şube Müdürlüğü sınavlarına katıldım. Her üç sınavıda başarmanın mutluluğunu yaşadım. Seçtiğim müfettişlik görevini 12 yıldır severek sürdürüyorum.
merhabalar
başarı öykümüzü anlatmak biraz övünmek gibi düşünüleceğindendir belki de böyle bir öykü yazmak zor olacak. ancak yine de 174 kişinin başvurduğu bu kursa kabul edilmek de bir başarı olsa gerek.
merhabalar...
ben metin,
bu güne kadar pek çok seminer ve kursa katıldım ama bu çok farklı sanırım ilk defa fiilen kursa başlamadan kendimi bu kursun içinde buldum renkli bir etkinlik olacağını düşünüyorum şimdilik bu kadar...görüşmek üzere
başta adnan bey,
arkadaşlar, II.uyum mesajını pek anlayamadım açtım okudum ama ne yapılması gerektiğini pek anlayamadım GİRİŞ BİLGİLERİ FORMU gönderilmiş onu ne zaman ve nasıl dolduruyoruz ayrıca blog ve viki adreslerini kursa geldiğimizde mi alacağız yoksa önceden mi almamız gerekiyor
Sayın Adnan bey ve değerli Katılımcı arkadaşlarım
Bu kursa katılacak olmaktan son derece mutluyum. Daha önce böyle bir kursa katılmamıştım. Başarı hikayeme gelince genç yaşta okul müdürü olmam galiba benim başarı hikayem herkese teşekkürler
Ankarada görüşmek üzere hoşçakalın
Merhabalar,
Bu kursa kabul edildiğimi duyduğum zaman gerçekten çok şaşırdım.Ama gerçekten faydalı ve güzel bir kurs geçireceğimizi bende diğer arkadaşlarım gibi hissediyorum.Mesleğe 2005 te girdim ve idarecilikte bir yılımı bile doldurmadım.Çok büyük bir başarı öyküm yok ama son zamanlarda yaşadığım güzel bir sevincimi pylaşmak istiyorum.
Hani zaman zaman okullarda artık ne yapsakta düzeltemediğimiz gözden çıkardığımız bundan adam olmaz dediğimiz problemli öğrencilerimiz vardır.Her taşn altından çıkan, her kavgada ve olayda başı çeken, her öğretmene illallah dedirten... Sene başında benimde böyle bir öğrencim vardı.Onu uyarmaktan yorulmuştum görmezden gelmekten başka çarem yoktu artık.Kendimi çaresiz hissediyordum.Onu öyle kabullenmeye yokmuş gibi davranmaya çalıştım. Sinirlerim harap oluyordu.Başka türlü başa çıkamam diye düşünüyordum. Bir gün bahçeye ağaç ve çicek ekmek için çıkmıştık.Bu öğrencimde öğretmeni çıldırtmış, dersten atılmış bahçede dolaşıyordu. Bende derse tekrar yollamak yerine bana yardım etmesinin daha iyi olacağını düşünerek çağırdım ve ağaçlar için çukurlar kazmaya başladık. Öyle güze ve pratik yapıyordu ki çok hoşuma gitmişti ve bunu onunla paylaştım çok güzel yapıyosun harikasın falan gibi sözler ettim ama gerçekten içimden gelerek söylüyordum. Zaman zaman bana çok yardım etti. Ve bende onu öğretmenlerinin yanında sık sık övmeye her gördğm yerde konuşmaya başladım.Benden duyduğu bir çift güzel söz onun öyle hoşuna gidiyordu ki her halinden anlaşılıyordu.Zamanla davranışarına bir düzelme geldi bende onunla daha çok igilenmeye başladım. Beni görünce seviyesiz espiriler yapan arkamdan dalga geçen derslerde huzursuzluk çıkaran çocuk gitmiş yerine beni her gördğü yerde ceketini ilikleyen derslerinden iyi not alınca koşarak bana müjdelemeye gelen her işimde canla başla yardım etmeye çalışan pırıl pırıl bir çocuk gelmişti. O an çok pişman oldum onu daha önce kazanıp kendisi olmasını başaramadığımız için.Benim en büyük başarım bu sanırım. Bir öğrencinizin adım adım değiştiğini görmek... Eğitimci olmanında ayrıcalığıda bu olsa gerek...
Selam.Bartın Yüksel Yeniyapı
Bir öğrencim vardı. Babası okul inşaatlarının bekçiliğini yapmıştı.Öğrencim 8 yıllık ilköğretimi bitirdi. Çok ümitliyken Andolu öğretmen veya fen lisesi kazanamadı. YİBO kontejanından yatılı bir ilçedeki Anadolu lisesine gitti.Liseyi birinçilikle bitirdi. Galatasaray Ünv. Sosyoloji bölümünü kazandı.20 kişilik girilen bölümün 12 si GAlatasaray Lisesinden gelmiş, ancak 8 kişi tüm Türkiyedeki diğer okullardan kazanmıştı. Yazın ise öğrencim benim 45 yaşında çıkabildiğim yurt dışına elinde pasaport dil gelişimi için Fransaya doğru giderken mutluluktan uçuyordu.
ilk gün deneyimlerimi yazmak istiyorum zehirlenmeler dışında herşey çok güzel ve farklıydı. yarını sabırsızlıkla bekliyorum
MERHABA BEN ATASEVER , ÖNCELİKLE BU ÇALIŞMA İÇİNDE OLMAKTAN DOLAYI ÇOK MUTLUYUM.ÖĞRENCİMİN İSMİ HANİFEYDİ DERSLERİNDE VE SPORDA ÇOK BAŞARILI ÖĞRENCİYDİ VE FAKİR BİR AİLENİN ÇOCUĞUYDU , OKULUMUZA TAŞIMALI OLARAK GELMEKTEYDİ VE BABASI HER SEFERİNDE OKUTMAYACAĞINI SÖYLEMEKTEYDİ.SPOR YARIŞMALARI VEYA BAŞKA BİR ETKİNLİĞE HER SEFERİNDE BABASINDAN İZİN ALMAK VE VELİ İZİN BELGESİ İMZALATMAK İÇİN KÖYÜNE GİDER VELİ,SİNE GÜÇ BELA İZİN BELGESİ İMZALATIRDIK BU ARADA ÖĞRENCİMİZ MASA TENİSİN TÜRKİYE ÜÇÜNCÜSÜ OLDU.OKULUMUZDA AÇTIĞIMIZ ORTAÖĞRETİME HAZIRLAMA KURSLARINA BİLE GÖNDERMEK İSTEMEZDİ VE ZATEN OKUTMAYACAĞIM DERDİ.HANİFE O ZAMANKİ ADI OKS OLAN SINAVA BENİM ZORLAMAMLA BABASINA RAĞMEN GİRDİ VE SINAVI KAZANARAK KASTAMONU FEN LİSESİNE GİRDİ VELİSİ YİNE GÖNDERMEK İSTEMEDİ BEN ONA HARCAYACAK PARAM YOK ZATEN GÜÇ BELA GEÇİNİYORUZ DEDİ SİZ BAKARSANIZ OKUTUN DEDİ.OKUL VE DİĞER MASRAFLARINI BİR KISMINI BEN SONRA YARDIMSEVERLERİ DEVREYE SOKARAK KARŞILADIM.VE HANİFE YİNE ÇOK ÇALIŞARAK ÜNİVERSİTEYİ KAZANDI.ŞU AN MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIPFAKÜLTESİ İNLİZCE BÖLÜMÜNDE BURSLU OLARAK OKUMAKTADIR VE KASTAMONU VALİLİĞİDE DESTEKLEMEKTEDİR.ŞİMDİ BABASI İYİKİ OKUTMUŞSUNUZ DİYOR VE KÖYLÜ KAFASI HOCAM DİYOR.İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER
Herkese Merhaba,
Kursun ilk günü geç katılmama rağmen enerjinizle beni takıma bağladınız.Kursa başlamadan gönderdiğiniz mailler, hazırladığınız site ve blog, içerikler farklı bir kursa geleceğimi işaret ediyordu.Yüksek bir beklentiyle geldim ve yanılmadığımı düşünüyorum.Kurs biterken ceplerimizi yeni bilgilerle doldurup gideceğimize inanıyorum.Teşekkürler :)
Bundan önce çok fazla kursa katıldım ama bununla birlikte katıldığım son iki kurs çok farklı. İKS ve bu seminerde kurs yöneticileri ile kursiyerler arasında daha samimi bir ilişki olduğunu söyleyebilirim. Bu gün çok iyiydi. Öğleden sonra zehrlenmeler hariç. Yarın dha iyi olacak. Eminim....
Orta okulda okuduğum yıllarda 7. sınıfta okurken beklemeli olarak sınıfta kaldım. Daha sunraki yıllarda çok çalışarak yazılı sınavlardan yüksek not alsam da sözlü sınavlarda genellikle on üzerinden 1 aldığım için ortalamalarım çok düşüktü. Bildiğiğm soruları bile öğretmenler sorduğunda tahtaya kalkmaktan korktuğum için cevap vermiyor, derslere katılmıyordum. Hatta yazılı snavlarda yaptığım soruları sorduklarında bile bilmiyorum dediğim için öğretmnler kopya çektiğimi düşünerek yazılılarda beni takip ederlermiş. (Ben kopyanın resim defterlerinin sayfaları arasındaki ince kağıt olduğunu sanıyordum. Ta ki bir arkadaşım kopya ile yakalanıncaya kadar.) Derkn Lise 1. sınıfta Coğrafya öğretmeni İsmail Bey, kaldırıp kaldırmamakta tereddüt ettiğim parmağımı görüp beni tahtaya kaldırıncaya kadar. Tahtaya kalktığımda tırnağıma kadar terledim ve deyim yerindeyse dilim tutuldu ve çok da dersi anlattım sayılmaz. Arkadaşlarımın gülüşleri arasında yerime aturdum. İsmail öğretmen beni tekrar kaldıracağını söyledi. Daha sonra Tarih öğretmeni Mehmet Yılmaz, Matematik öğretmeni Behçet Onur ve İngilizce öğretmeni Fermen Laçin ile bu durumu paylaşmış. Bana ayrdımcı olmalarını söylemiş. Söylediğim öğretmenler de sürekli beni tahtaya kaldırıp ders anlattırdılar ve problem çözdürdüler. İki hafta sonunda hayatım tamamen değişti ve Liseyi birincilikle bitirdim.
Merhabalar günümüz güzel başladı. Farklı bir kurs olacağını zaten daha önce katılan arkadaşlardan biliyordum. Öğleden sonra bir iki saati hastanede geçirdim. Biraz dinlendim. Yarın tekrar bıraktığımız yerden başlamak üzere...
MERHABA ARKADAŞLAR;
GEÇEN HAFTA BAŞKA BİR KURSTA OLMAM NEDENİ İLE GÖNDERİLEN UYUM MSJLARINI YETERİNCE İNCELEME FIRSATI BULAMAMIŞTIM ANCAK GELEN MAİLLERDEN VE ADNAN HOCAMIN TELLE ARAMASINDAN BU KURSUN FARKLI OLACAĞI BELLİYDİ. BUGÜNDE GÖRDÜKKİ HAKİKATEN FARKLI BİR KURSTAYIZ. EĞLENCLİ AMA BİR O KADARDA DÜŞÜNDÜRCÜ VE İNASNIN KENDİNİ SORGULAMAKTAN ALAMADIĞI BİR GÜNDÜ. BUGÜNKÜ SICAK VE SAMİMİ ORTAMIN İÇİN BAŞTA KURS HOCALARIM OLMAK ÜZERE TAKIM ARKADAŞLARIMA ÇOK TŞK.EDERİM.
Başarı Öyküsü
KKTC'de 1992 yılında Yenierenköy İlkokulu'ndaki bir olayı anlatmak istiyorum.O zaman Yenierenköy İlkokulu'na yeni görev aldım. Okulda bir tane bilgisayar vardı. 0 da yöneticinin kullanımdaydı. Okulda bilgisayar olmasına rağmen yöneticinin yazışma işlerini el yazısı ile yazdığını gördüm. Öğretmenler de çocuklara yönelik ödevlerini de el yazısı ile yazmaktadırlar. o zaman bilgisayar satın almak pahalı idi.Dolayısıyla bilgisayar almak öğretmenlere ve velilere cazip gelmemektedir.Bilgisayarı başka bir arkadasımdan gördüm ve çok hoşuma gitti.Ayrıca İngiltere'de yaşayan bir ailenin çocuğu 7 yaşında bilgisayarı çok güzel kullandığını fark ettim. Ben de kendi kendime bilgisayar kullanmaya karar verdim.Bilgisayar dergileri de satın aldım.Tek tek bu dergileri okuyarak güzel bilgiler edindim. Daha da ileri gittim. Yöneticiye ve öğretmen arkadaşlarıma önce örnek oldum sonra onlara yardımcı olup öğretmeye başladım.Bilgisayar ile ilgili sorunlara üşenmeden yardımcı oldum.Bozulan bilgisayarları tamir ettim. Sonuç olarak okuldaki herkes bilgasayar kullanmayı öğrendiler.
merhabalar,
İlçemde 4-5 yıl önce bir YİBO açtık.malumunuz ülkemizde yibo lara karşı olumsuz algılamalar var.ancak bizim ihtiyacımız olduğu için yibo açma zorunluluğumuz vardı.genelde olduğu gibi burada da öğrenci kontenjanlarını doldurmakta zorlanmaktaydık.veliler öğrencilerini vermek istemiyorlardı.başta ilçe milli eğitim müdürü ve ilçe ekibim olarak okul yönetimi ve öğretmenleriyle toplantılar yaparak öncelikle pansiyon ortamını ve okul ortamını düzeltme kararı aldık.bu noktada pansiyonunun ve okulun fiziki durumunu iyileştirdik.gelen öğrenciler arasında memnuniyet anketleri yaptık.memnun olan öğrencilerden çevrelerine bu durumu anlatmalarını istedik .velileri sık sık pansiyona öğrencilerinin barındığı yerlere gelmelerini ve onların yerini görmelerini sağladık.öğretmenlerimiz köylerde veli ziyaretleri yaptılar.pansiyonda ve okuldaki her bir öğrenci bir öğretmen sorumluluğuna verildi.o öğretmenler sorumlu oldukları her öğrencinin her türlü sorunlarıyla ilgilendi.ders dışında ücretsiz kurslar verdiler. bu okulumuz ilçemizin en başarısız okulu iken şimdi gerek akademik başarı olarak gerek eğitimsel başarı anlamında gerekse kültür ve bilgi yarışmalarında en başarılı okul haline geldi.aynı zamanda bu gün bu okulumuz da kontenjan boşluluğu olmadığı gibi taleplere ihtiyaç veremeyecek durumdadır…
Yorum Gönder